Kezd kialakulni a játékfejlesztésnek egy olyan válfaja, amelyben AAA minőségű játékok készülnek amolyan indie környezetben. Ezutóbbi alatt azt kell érteni, hogy teljes szabadságban, kiadói beleszólás nélkül dolgoznak a fejlesztők. Ennek a pengének két oldala van, ugyanis bár az alkotói szabadság és a közönség aktív bevonása megvan, a büdzsé okozta stresszfaktor ingaként mozgó bárdot manifesztál a fejlesztők nyaka fölé. Ebben a tökös szellemben készül többek között a Hellblade a Ninja Theorytól, (részben) az új Unreal Tournament, és a Cliff Bleszinski által alapított Boss Key studios első játéka is.
A közösségi oldalakon és twitchen is igen aktív és lelkes csapat ezúttal az első kidolgozott karakterről rántotta le a leplet. A kiadott képeken szépen nyomon követhető, hogy hogyan jutott el a végleges állapotba a T.A.S.C katona.
Borzadály. Ez a csápos legény akár egy modern Karib Tenger Kalózai epizódban is szerepelhetne.
Az első koncepciós rajz igen merészre sikeredett. Van ebben minden: egy kis Killzone, egy kis Destiny, meg ki tudja még mi. Az arcból kilógó csápok első látásra meghökkentőek, de funkcióját tekintve érthetőnek tűnik. Ennek ellenére (szerencsére) nem gondolták teljesen komolyan véglegesnek ezt a formát Cliffék.
Haladunk. Az alapkoncepció visszafogottabb változata, de a derékon elhelyezett cuccok mennyisége garantált konstans izomlázat okoz még egy ilyen fasza katonának is.
Letisztultabb és értékelhetőbb a koncepció újabb változata. Erősen halad a végleges verzióhoz.
Csápok eltüntetve, lábizomláz-esély kilőve, totál futurisztikus végeredmény kipipálva. Így kell ezt csinálni.
A végeredmény közel hibátlan, bár az a vállról indítható rakétalöveg erősen hajaz a Ghost Recon: Future Soldierben látottakra. De nem lehet panasz: ez a karakter végleges változata hiteles. Reméljük ezen nem lesz már változás (de, lesz nyugi).
A Boss Key láthatóan nem a pöcsét lógatja az impozáns irodában, Cliff és csapata mindent megtesznek azért, hogy első játékuk maradéktalanul hozza azt a minőséget amelyért ők is szívesen fizetnének. Folytatása következik, remélhetőleg hamarosan az első értékesnek nevezhető alpha gameplayből is ízelítőt kapunk.