Miután a világ felocsúdott a Battlefield 1 trailere után, és eldöntöttnek látta az Infinity Ward Vs. DICE párharcot, elkezdtek szállingózni az infók a játékkal kapcsolatban. Merthogy azt sem árt tudni, hogy azon kívül, hogy brutálisan jól fog kinézni, milyen lesz maga a játék. Éppen ezért jöjjön most öt fontos infó (a teljesség igénye nélkül) amit tudni érdemes az első világháborús FPS-ről!
Melee combat
A trailerben is látható bunkósbottal való ütlegelés nem csak placeholder lesz, hanem fontos szerepe van a játékban. Az eszközök nagyságától és súlyától függően tudjuk majd pépesre verni az ellent, és minden ilyen eszköznek meglesz a negatív és pozitív aspektusa: a könnyebb/gyengébb fegyver kisebbet sebez, ellenben gyorsabb ütlegelésre ad lehetőséget, míg a nehezebb fegyverekre ezek ellenkezője lesz igaz.
Repülők, tankok, meg amit akartok
Többféle tank lesz majd használható így nem lesz az az érzése az embernek mint a Battlefield 4-ben ahol minden tank (nagyjából) ugyanolyannak hatott. A kisebb és a nagyobb/masszívabb tankok tulajdonságaikban és kezelhetőségeikben is eltérnek majd. A légicsatákban pedig az ominózus biplánok (kétfedelű repülőgépek) is hangsúlyos szerepet kapnak.
Multiplayer class
A multiban többféle class közül is választhatunk majd: Assault, Medic, Scout, Support. Az Assault például bombákat, anti-tank aknákat, és persze fegyvereket tud majd használni amelyek a járművek kiiktatásában lehetnek hasznosak. A Medic értelemszerűen az életerő és revive (újraélesztés) készségekben lesz jelen. A Support a nehézfegyverek használatában és a sortüzekkel való aprításban jeleskedik, a Scout pedig elsősorban a sniperkedés áldásos tevékenységét űzheti. Az Engineer nem véletlenül maradt le, a készítők állítása szerint azért mert a múlt század elején egyszerűen nem nagyon létezett még ilyen "szakma" (aminek az az oka, hogy sokkal kevésbé volt gépesített a világ mint mondjuk a második világháború idején). Hogy ezt ennek ellenére pótolják-e valamivel, az nyitott kérdés, amire a későbbiekben kaphatunk majd választ.
Rombolhatóság
Az eddigi Battlefield részek sem szűkölködtek ebben, de a mostani játékban a sokkal nyersebb megoldások miatt kifejezetten számíthatunk erre. A trailerben is látni lehet ahogy a repülőgép becsapódik a szélmalomba, és a darabok az emberek közt csapódnak be. Szóval a környezeti rombolás nem merül ki annyiban, hogy végignézzük ahogy leomlik a szemközti épület, hanem effektív hatása lesz mindenre a közelben. Igaz ez a repülőgépekre is: a bekapott sérülések az irányíthatóságra is hatással lesznek.
Gázmaszk
Szintén a trailerből vett példa. Ráadásul választási lehetőségünk is lesz: vagy keresztülvágunk a hatalmas gázfelhőkön (vállalva az ebből fakadó kockázatot) vagy megkerüljük egy alternatív útvonalon (ahol esetleg még több ellenség várhat ránk). Mind a két esetnek lesz pozitív és negatív vonzata, szóval egyértelműen jó döntés itt sem lesz.
+1
A képen látható gyűjtői változatban lesz egy pár értékes cucc ami miatt megérheti majd beszerezni. Egyedi kártyapakk, textilből készült propaganda poszter, felvarró, szobor, postagalamb lábára illeszthető fémcső DLC kóddal (ez mondjuk elég mókás már így leírva is), fémtok a játékhoz és persze mindez egy nagy díszdobozba csomagolva.
A Battlefield 1 idén október 21-én jelenik meg (PC, PS4, Xbox One).
U.I: az infókat Westienek,a Battlefield/DICE bennfentesének köszönhetjük.