A nemrég nextgen konzolokra bejelentett Thief új részének egyik fontos részletéről beszélt Nick Cantin, rajongói kérdésekre válaszolva. Ez pedig nem más mint a focus system amelynek hangsúlyos szerepe lesz a játékban. Néhány választ megtaláltok az interjúban, de a konkrétabb részletekig természetesen (legalább) az első gameplay videóig várni kell.
1. Szóval Nick, mi is az a focus system?
Garrettnek egy olyan képessége amellyel jobban tud összpontosítani és fel tudja gyorsítani a reakcióidejét. Ha dizájneri szemmel nézzük a dolgot, akkor ez egy olyan lehetőség a játékos és egyben Garrett számára amely még több képességgel ruházza fel őt. De ez egy olyan dolog amelyre nem vagy rákényszerítve. Egy könnyen használható és Garrett farzsebében lapuló "fegyver" a sok közül amelyhez akkor érdemes folyamodnod amikor a helyzet úgy kívánja.
2. Hogy szerzi meg Garrett ezt a képességet?
A válasz erre a fő sztorivonal elején derül ki, de mivel nem akarom lelőni ezt a poént, így ennél többet erről inkább nem árulok el.
3. El tudod magyarázni nekünk a focus system működési elvét?
Ezt a képességet menedzselni, gyűjteni, halmozni lehet. Mint már említettem, a megfelelő ütemben való kihasználása az egyik legfontosabb dolog a focus systemben, amelyre igen sokrétű lehetőség kínálkozik majd. De ez teljes mértékben a játékosra lesz bízva.
4. Mire tudjuk majd használni ezt a képességet, mondjuk harc közben vagy zárak feltörésekor?
Tőled függ, de harcoláskor, lövöldözéskor, zárak feltörésekor, vagy amikor éppen kizsebelünk valakit ugyanúgy lehetőséged lesz kihasználni ezt a képességet. Ennek segítségével persze bőven javíthatsz is az adott helyzeten, hogy jól jöjjél ki a szituációkból.
5. A focus system kötve van-e például a haladáshoz, megmondja-e a játékosnak, hogy merre kell mennie?
Nem, vagyis nem egészen. semmiképpen sem akarjuk elrontani a felfedezés élményét azzal, hogy túl sok információval vagy segitséggel látjuk el a játékost. Egy olyan eszközről beszélünk amely segíti a játékost, nem pedig megfogja a kezét és végigvezeti az adott helyszíneken.
6. Kimeríthetetlen-e ez a képesség?
Nem, limitált és hamar elhasználható lehetőségről van szó. Éppen ezért óvatosan kell bánni vele, tényleg a legnehezebb pillanatokban érdemes felhasználni.
7. Opcionális-e a focus system használata? Ki és be lehet kapcsolni?
Kikapcsolni ugyan nem lehet, de mivel a játékosra van bízva a használata, így akár azt is bevállalhatják, hogy végig Garrett alap képességeivel oldják meg a feladatokat.
8. Néhány rajongó félelme szerint a focus system a játék által eléjük támasztott kihívásokat alaposan csökkenteni fogja. Jogos ez a félelem?
Egyáltalán nem! A focus system arra szolgál, hogy helyzetbe hozhassa a játékost a kihívásokkal szemben (vagy akik éppen az útjába állnak), de ennek bizony ára van. A lényeg a játékos kezébe adott választási lehetőség a játék egyensúlyának megtörése nélkül.
9. Kötve van-e az object highlighthoz (tárgyak környezetből való "kiemelése") ez a képesség?
Jelenleg ennek a rendszere nagyon hasonló az első Thief játékokban tapasztaltakhoz. Amíg a focus hozzátesz ehhez a vizuális megjelenítéshez, ennek elmaradásakor inkább egy klasszikus Thief epizódra fog hasonlítani a játék.
10. Ki lehet kapcsolni ez utóbbi dolgot a játékban?
Annyit mondhatok, hogy a legvadabb Thief játékosnak is lesz választási lehetősége - és akik ide tartoznak, azok mindenképpen elégedettek lesznek.