"Azért szeretem az első részt a legjobban, mert az a legtisztább epizód. Egy csomó sztorit kreálhatsz benne, de csak a fantáziádnak köszönhetően teheted össze ezeket. Lényegében a saját kalandjaidat rakhatod össze a játékban." nyilatkozta nemrég a frissiben újból a Ubisofthoz igazolt dizájner.
"A második részben azonban mi pakoltuk eléd a kalandos részeket, amikbe sorozatosan belecsöppentél. Ezért az első rész számomra egy nagyszerű játékszer. A folytatás már egy komolyan összerakott játék szabályrendszerekkel, missziókkal."
Gondolom most sokan nem értenek egyet az alapgondolattal, mondván az első rész túlzottan önmagába fordult idővel az ismétlődő megoldandó feladatok miatt. De a játék vezető dizájnere nagyon jól látja a lényeget. Szerinte ugyanis az első részben például a városok közti ingázásokkal, lovaglásokkal, ellenfelek leigázásával, konfliktusokba való keveredésével alaposan megmozgathatta a játékosok fantáziáját. Főleg akkor ha vevő volt arra, hogy a keleti tájakon való barangolásba jóval többet beleláthassanak mint amennyi első blikkre észrevehető benne. A játékosok nagy része a városok közötti kacsázást csak egy kötelező és gyorsan megoldandó dolognak tekintette, de Patrice szerint lehetőséget kínált a játékban való elmélyülésre is. Ezek a dolgok a második résztől már nem találhatóak meg, lévén a játékélmény jóval irányítottabb lett mint előtte.
Éppen ezért bízom benne, hogy nem az AC sorsát ment vissza egyengetni emberünk, hanem egy új IP kidolgozásához vették vissza. Az Assassin's Creed játékok jövője ugyanis már borítékolva van... és ez a jövő nem feltétlenül az alkotók jószándékával van kikövezve.