Alig kezdődött el a CES, a fél világ az Nvidiara szegezi tekintetét. No persze nem azért mert valami nagy durranást várnánk tőle, hiszen annak bejelentése már megtörtént. Az izgatottság ennél már jóval túlmutat, és felveti a kérdést: vajon a generációváltás küszöbén a cégóriás képes lehet-e átrajzolni a feltételeket, vagy beletörik a krétája? Ennek próbálok meg utánajárni a cikkben.
A render videó az Unreal Engine 4-gyel készült
A szerkezet technikai specifikumaival nem untatnék senkit, aki akar a fentebb linket cikkben megtudhat róla mindent. Sokkal érdekesebb kérdés számomra azonban az, hogy a másik két cégóriás (Sony, Microsoft) mit kezd ezzel a helyzettel. A találgatások a következő generációs konzolokkal kapcsolatban már lassan 2 éve lázban tartja a sajtót, így az Nvidia lépése most meglehetősen nagyot ránthat a piacon. Nem kell máris győztesnek kikiáltani a piacra más karakterként belépő "újoncot", de hatással lehet a két cég jövőbeni elképzeléseire is. Az Nvidia lépése egyértelmű kihívás arra az elképzelésre, miszerint a jövő útját nem (kizárólag) a nagygépes megoldások jelentik. Pontosabban: ha lesz következő generációs playstation vagy xbox, nem feltétlenül állják majd meg a helyüket az eddig megismert kvalitásaikban. Láthatóan többrétűnek és kreatívabbnak kell majd lennie annak a kihívónak aki az Nvidia méltó ellenfele kíván lenni, függetlenül attól, hogy a Shield által képviselt dolgok mennyire működőképesek lesznek élesben, és legfőképpen mennyiért.
Egy 4K-s televízión demonstrálják a lag nélkül futó Shieldet
Hardverileg a Shield nem nagyon kifogásolható, ami első látásra kritikusnak mondható az talán az ergonómiája. Ezzel együtt a dizájn rendkívül modernnek hat, és minden a helyén van rajta, a tűéles displayjel rendelkező és lecsukható kijelzőtől egészen a bemenetekig (HDMI, USB, MicroSD, 3,5 Jack). Viszont ahhoz, hogy maradéktalanul kiélvezhessük a konzol tudását, rendkívül erős PC-re is szükségünk lesz (GTX-es Geforce videokártya ketyeg), hogy a Shield megfelelő kliense lehessen az asztali gépnek. Nem beszélve arról, hogy másik megközelítésben pedig egy android handheld gép, annak minden tulajdonságával. A nagygépes használatnak tehát újfajta definíciót adhat egy olyan kliens (jelen esetben a Shield) amely teljes körűen kiszolgálja azt, de önmagában (handheldként) is megállja a helyét. A bődületesen erős Tegra 4 chip (72 maggal) pedig szintén a jövőbe mutat és a 4K-s felbontás nappaliban való megcsodálását is sokkal közelebbé hozza a köztudatba (ami azért is nagy szó, mert ezt a minőséget eddig maximum mozikban élhettük át).
A Project Shield mindenképpen egy izgalmas próbálkozás a jelenlegi generáció lagymatag helyzetének felrázására, a megjelenésére pedig nem is kell olyan sokat várnunk: az idei év második negyedévében mindenki kezébe foghatja és megérezheti, mennyire halott a PC-s játékipar. Talán még a jövő egy falatjából is kóstolót kapunk.
És nektek hogy tetszik amit láttok? Szerintetek van benne potenciál?