Game Over Next

Nvidia - Project SHIELD: erőviszonyok átrendeződése

Nvidia - Project SHIELD: erőviszonyok átrendeződése

project-shield-controller-top.jpg

Alig kezdődött el a CES, a fél világ az Nvidiara szegezi tekintetét. No persze nem azért mert valami nagy durranást várnánk tőle, hiszen annak bejelentése már megtörtént. Az izgatottság ennél már jóval túlmutat, és felveti a kérdést: vajon a generációváltás küszöbén a cégóriás képes lehet-e átrajzolni a feltételeket, vagy beletörik a krétája? Ennek próbálok meg utánajárni a cikkben.

A render videó az Unreal Engine 4-gyel készült

A szerkezet technikai specifikumaival nem untatnék senkit, aki akar a fentebb linket cikkben megtudhat róla mindent. Sokkal érdekesebb kérdés számomra azonban az, hogy a másik két cégóriás (Sony, Microsoft) mit kezd ezzel a helyzettel. A találgatások a következő generációs konzolokkal kapcsolatban már lassan 2 éve lázban tartja a sajtót, így az Nvidia lépése most meglehetősen nagyot ránthat a piacon. Nem kell máris győztesnek kikiáltani a piacra más karakterként belépő "újoncot", de hatással lehet a két cég jövőbeni elképzeléseire is. Az Nvidia lépése egyértelmű kihívás arra az elképzelésre, miszerint a jövő útját nem (kizárólag) a nagygépes megoldások jelentik. Pontosabban: ha lesz következő generációs playstation vagy xbox, nem feltétlenül állják majd meg a helyüket az eddig megismert kvalitásaikban. Láthatóan többrétűnek és kreatívabbnak kell majd lennie annak a kihívónak aki az Nvidia méltó ellenfele kíván lenni, függetlenül attól, hogy a Shield által képviselt dolgok mennyire működőképesek lesznek élesben, és legfőképpen mennyiért.

projectshield2.png

 

Egy 4K-s televízión demonstrálják a lag nélkül futó Shieldet

Hardverileg a Shield nem nagyon kifogásolható, ami első látásra kritikusnak mondható az talán az ergonómiája. Ezzel együtt a dizájn rendkívül modernnek hat, és minden a helyén van rajta, a tűéles displayjel rendelkező és lecsukható kijelzőtől egészen a bemenetekig (HDMI, USB, MicroSD, 3,5 Jack). Viszont ahhoz, hogy maradéktalanul kiélvezhessük a konzol tudását, rendkívül erős PC-re is szükségünk lesz (GTX-es Geforce videokártya ketyeg), hogy a Shield megfelelő kliense lehessen az asztali gépnek. Nem beszélve arról, hogy másik megközelítésben pedig egy android handheld gép, annak minden tulajdonságával. A nagygépes használatnak tehát újfajta definíciót adhat egy olyan kliens (jelen esetben a Shield) amely teljes körűen kiszolgálja azt, de önmagában (handheldként) is megállja a helyét. A bődületesen erős Tegra 4 chip (72 maggal) pedig szintén a jövőbe mutat és a 4K-s felbontás nappaliban való megcsodálását is sokkal közelebbé hozza a köztudatba (ami azért is nagy szó, mert ezt a minőséget eddig maximum mozikban élhettük át).

project-shield-streaming.jpg

A Project Shield mindenképpen egy izgalmas próbálkozás a jelenlegi generáció lagymatag helyzetének felrázására, a megjelenésére pedig nem is kell olyan sokat várnunk: az idei év második negyedévében mindenki kezébe foghatja és megérezheti, mennyire halott a PC-s játékipar. Talán még a jövő egy falatjából is kóstolót kapunk.

És nektek hogy tetszik amit láttok? Szerintetek van benne potenciál?

Szólj hozzá! nvidia game over online project shield Tovább
Nvidia - Project SHIELD: erőviszonyok átrendeződése Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Until Dawn | Teszt (PS4) Until Dawn | Teszt (PS4)
  • The Surge - Teszt The Surge - Teszt
  • Dark Souls 3: The Ringed City bemutató Dark Souls 3: The Ringed City bemutató
  • Dark Souls 3: Ashes of Ariandel bemutató Dark Souls 3: Ashes of Ariandel bemutató
  • Így lettem Bloodborne Speedrunner Így lettem Bloodborne Speedrunner

A bejegyzés trackback címe:

https://gameover.blog.hu/api/trackback/id/tr285003407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Facebook

Utolsó kommentek

  • Hóhér az utolsó barátod: Doom3 után akkor sem lenne hozzá kedvem, ha rendelkeznék a szükséges hardverrel. Szóval nálam nem ... (2016.05.13. 16:14) DOOM: ilyen vas kell hozzá
  • herma: Ja, bocsi, akartam egy linket is adni, csak végül elfelejtettem, remélem, nem baj! Szóval: escape... (2016.05.13. 15:55) Samorost 3 bemutató
  • herma: Látom, többen is klikkeltek az utóbbi héten innen a nevem mellett lévő zenei blogomra (mi mindenre... (2016.05.13. 15:52) Samorost 3 bemutató
  • Burpi Turpi: Semmi újdonság nem lett leírva, sőt... (2016.05.11. 12:39) Battlefield 1: öt dolog amit érdemes tudni a játékról
  • herma: Helló! Nem tudom, hogy egyedül vagyok-e a benyomásommal: a második felét mintha kicsit összecsaptá... (2016.04.10. 01:47) Samorost 3 bemutató
  • Utolsó 20

Szerzők

  • NorbiGO (profil)

Top 5

  1. Ezzel játszol 2015-ben - 1. rész: Open World játéklista
  2. Far Cry Primal: vissza a kőkorba!
  3. SOMA Videóteszt
  4. Battlefield 1: öt dolog amit érdemes tudni a játékról
  5. Samorost 3 bemutató
süti beállítások módosítása
Dashboard