Itt az ősz és sorra jelennek meg a nagy címek, mégis szinte hallom ahogy lélegzetvisszafojtva a világ fele egyetlen címre koncentrál: az Assassin's Creed 3-ra. Soha annyi pénzt nem költött még a Ubisoft játék promotálására mint erre a címre (forintra átszámolva több mint 1 milliárdot), a Desmond éra lezárásra kerül, a készítők pedig az összes stúdió segítségét bevonták a fejlesztésbe. A büdzsé, és az alkotás körüli felhajtás egy hollywoodi produkcióét is felülmúlja, az előrendelések száma pedig jelen esetben a legmagasabb.
A sorozat eddigi csúcsrajáratása után (a második rész totális kivéreztetésével egyetemben) a Ubisoftnak a harmadik rész hatalmas presztízskérdés. Az új helyszín, az új főhős újfajta azonosulást kíván meg a játékosoktól, az eddigi "szimpátiaováció" pedig látszólag elmaradt. A gameplay videókban látható Connor Kenway (indián nevén: Ratonhnhaké:ton) messze nem annyira szimpatikus figura mint a jóképű és temperamentumos Ezio Auditore. Nyílván kapunk majd nem kevés magyarázatot arra, hogy Connor hogy válik az orgyilkos rend tagjává, de ha maga a figura nem alkalmas arra, hogy a játékos rezonáljon rá, ez egy gyenge pontja lehet a játéknak. Ez persze egy erősen szubjektív kérdés is, biztosan rengetegen vannak akiknek Connor lesz az igazán tökös orgyilkos a sorozatban.
A helyszín és a korszak megválasztása nem volt annyira meglepő, számítani is lehetett rá, valamint logikus következményként is lehet tekinteni az amúgy izgalmas függetlenségi háború szövevényes eseményeire. Kérdés, hogy az elsősorban patrióta amerikaiaknak sokat adó történelmi esemény mennyire lesz képes lefoglalni annyira a játékost a történet szempontjából, mint a 3 részen keresztül csúcsra járatott és rendkívül színes, történelmi figurákban dúskáló reneszánsz kor. Tény, hogy európai szemmel érdekességnek hathat a 18. század végi eseménysorozat amelyről szerintem sokan nem tudnak semmit se részletekbe menően, ez talán egy pozitív hozadéka lehet a játéknak. Itt a lehetőség, le lehet verni a demagóg megállapításokat azzal kapcsolatban, hogy az amerikaiaknak nincs történelmük...
Hatalmas tehát a teher a Ubisoft vállán. A harmadik résszel nem csak az eddig felépített dolgokat kell jól lezárni, sok múlik azon is, hogy milyen irányvonalnak képes kaput nyitni a fejlesztőcsapat a jövőre nézve. Ehhez lesz a leginkább a legtöbb tehetségre, kreativitásra szükségük, mert függetlenül attól, hogy az idei év legjobban várt játékával lesz dolgunk, a léc remegve rezeg a készítők alatt. A jövő héttől kezdődően sokmindenre választ kaphatunk majd.
És Te kedves játékos, hogy állsz az AC3-at illetően?