Dan Hay, a Far Cry 3 producere nyilatkozott nem is olyan régen a játék azon részéről ahol már nem fogjuk tudni eldönteni, hogy a jó vagy a rossz oldalon állunk-e. Sőt: cselekedeteink annyira összemosódnak majd a két fogalom között, hogy nem biztos az, hogy saját magunkat jobb embernek fogjuk tartani a főgonosznál Vaas-nál... ami egy ilyen játéknál szerintem teljesen érthető és korrekt megoldás.
Hiszen gondoljunk csak bele: végigmegyünk a szigeten ahol először csak azzal törődünk, hogy valahogy életben maradjunk, aztán nem átallunk gépfegyverekkel lemészárolni általunk gonosznak ítélt embereket. Mennyivel elfogadhatóbb cselekedet ez annál mint amit Vaas művel a saját portáján? Lehet, hogy semmivel sem?
A játék történetének folyamatos előrehaladásában a karunkon megjelenő tetoválások fognak árulkodni arról, hogy milyen dolgokban vettünk részt, és milyen cselekedeteket vittünk véghez. Érdekesen hangzanak a morális dilemmához kapcsolható megoldások, meglátjuk, hogy a gyakorlatban miként fog működni.
Számotokra mennyire fontosak a játékokban a morális döntésekhez kapcsolható események?