Azon viccelődtem a Dead Space 3 videóit elnézve meg a Lost Planet 3 anyagait látva, hogy a két játék tartalmat cserélt egymással, a neveiket pedig meghagyták. A DS3 az eddigi zárt tereket leginkább nyitott világban játszódó, brutálisan havas helyszíneken folytatott eseményekre cserélte. A második részben uralkodó akciódús játékmenetnek új és fogékonyabb helyet kellett biztosítani, így jöhetett szóba a kooperatív móddal kiegészített és hatalmas tereknek helyet adó végeredmény. Sőt Steve Papoutsis a játékért felelős egyik prominens ember szerint egyre inkább a felfedezés élményére építenek, rávéve a játékost arra, hogy egyre több és több helyet barangoljon be, jusson olyan információk birtokába, amelyek a lehető legjobban kibontják a játék történetét. Az open world stílusra emlékeztető megoldások ellenére a Dead Space 3 valószínűleg nem lesz teljesen nyílt világú, de a sorozat eddigi jellemzőit figyelembe véve ennél nyitottabb nem is lehetne a játék.
Kérdés azonban, hogy az anyag legerősebb pontjának számító klausztrofób érzéseket nyújtó helyszínek és borzongást kiváltó jelenetek (például az első részben a fényekkel való játszadozás fantasztikusnak hat még ma is) sikerül-e az igéretek szerinti hóviharos részekkel kiváltani miközben alig látjuk majd, hogy kik támadnak ránk a vakító fehérségben... érdekes elgondolás, kiváncsian várom a végeredményt.
A Dead Space 3 2013 februárjában jelenik meg mindhárom platformra.
Norbi