Kedves C&C rajongok. Eljött hát az idő, hogy megosszam veletek eddigi tapasztalataimat a Red Alert 3-al kapcsolatban. Játszottam is vele, olvasgattam is róla, hallottam is róla ezt meg azt, de mindeninek van saját kis véleménye, saját kis hozzáfűzni valója, tapasztalata, de hogy valójában mi sül ki az RA3-ból, az csak később, derül ki, olyan ősz közepe-vége fele.
Kis háttér info:
Red Alert 1: Az RA 1 az 1946-ban kezdődik, ahol a Trinity Titkos Tesztlaborba, Albert Einstein, egy időutazást tesz 1924-be, hogy megölje Adolf Hitlert, és ezzel megelőzze a második világháborút. Miután visszatért a jelenbe, hamarosan Einsteinek, rá kellet jönnie, hogy megváltoztatni a történelmet, hatalmas kockázatokkal járt.
Mivel a Náci Németország fenyegetettsége megszűnt, a Szovjetunió ellenőrzés hiányában hamarosan elfoglalta Kínát, és megkezdte Európa elfoglalását. Sztálin elképzelései egy egységes Szovjet Eurázsiáról, hamarosan valóssá váltak. Ám de ez nem tetszett a Kelet-Európai államoknak, és megkezdték gerilla háborúit a megszálló Szovjetek ellen, ami végül Einsteinek köszönhetően egy alternatív második világháborúhoz vezetett.
Red Alert 2 / Yuris Revenge: 20 évvel a Második világháború után, (Amit a szövetségesek megnyertek,) a Szovjetunió, és a Szövetséges államok, békét kötnek. Ám a háttérben egy újabb megszállás készülődik, Immár Premier Alexander Romanov, és Yuri személyében. A megszállóseregek, kulcsfontosságú szövetséges államokkal kezdik a második Szovjet világhatalomra törését. Ám ezt a szövetségesek ismét nem hagyják szó nélkül. Míg a szövetségesek a Szovjetekkel vannak elfoglalva, Yuri, Romanov személyi tanácsadója, titkos sereget, állít föl, aminek a főbázisa a Holdon található. Miután a Szövetséges erők legyőzték Romanovot, és börtönbezárták, Yuri megkezdhette hatalomátvételét. De mire a szövetségesek és az Szovjeteknek leesik a tantusz, már az első lépés elkezdődött, és Yurit percek választják el teljes világuralomtól. Akármelyik nagyhatamat nézzük, mindenképpen a múltban kell keresni a megoldást, visszamenni az időbe, hogy megakadályozzuk Yurit.
Ezután csatlakozunk a Red Alert 3 történéseihez, ahol mint 3. fél, feltűnt Japán, és ergo beszállt a világuralomra törés gépezetébe, nem kis borsot törve a szövetségesek, és a Szovjetek orra alá.
A történet szerint, a Szovjetek végül megszerezték Einstein Cronosphere technológiáját, és az 1. rész mintájára, kiiktatták Einsteint, így állítva az oroszokat a domináns állammá, és technológiailag az első két rész történéseit felülírják. Ám valami nagyon rosszul sült el, mert hatalmas technológiai ugrás történt a Japánoknál, akik végül így csatlakoztak az immár több évtizede, és többször átírt csatához.
Sok minden igazából nem változott, talán viszonyításnak vehetjük a C&C Tiberium Warst, és a Régi Red Alertet. Nevezhetjük végülis a kettő ötvözetének, és kitoldásának. Az egységek hasonlítanak, vagy ugyan olyan formába megvannak pl Tesla Trooper, vagy Mirage tank, de minden egység kapott egy másodlagos támadást, amivel olykor hatalmas előnyre lehet szert tenni, és jó időzítéssel vesztes helyzetből nyerni lehet. Így esett, hogy egy csatám során, az ellen igencsak megizzasztott, amikor alig maréknyi Tesla Trooperem és 1-2 darab Apocalypse tankom ellen, megindult, 4-5 darab Apocalypse tankkal, hát azt hittem, hogy csúnyán elkenik az arcocskámat. De ekkor láttam, hogy a Tesla Trooper EMP csapást tud mérni az ellenség elektronikus rendszereire kis hatókörben, ergo megbénítja a tankokat. Nah, több se kellet, EMP be, Apocalypsok megbénulva, és szépen szétmarcangoltam a csapatot. A kedves játékos kollega meg pislogott. Szóval igen hasznosak tudnak ezek lenni.
A másik újítás, a speciális fölények, amit már az előző C&C-ből már ismerhettünk. Ugye ott ezzel lehetett Zone troopereket hívni ha éppen szorult helyzetbe voltunk, vagy szőnyegbombázást kérni, vagy egyéb ilyen viccességek. Na a RA3-ban, ezeket csak pontok alapján vehetünk, és fejleszthetünk a későbbiekben tovább. Pontokat pedig támadás, védekezés, vagy egyéb módokon szerezhetünk.
Szuperfegyverekből eddig csak két régi ismerős van, az Iron Curtain, és a Chronosphere, de nem kizárt hogy más is várható.
Az építkezésről már egyszer beszéltem, de megint megemlítem, hogy a 3 kaszt, 3 módon építkezik. A Szövetségesek a régi hagyományos módon építkezik, tehát a con. yardban megépül, majd a célterületre felépítjük. A Szovjeteknél előbb kijelöljük az építendőt, majd kihelyezés után, jön a szovjet munkásosztály, szépen beállványoz, majd lázas munkával felépítik nekünk az épületet. Talán a legkomolyabban a Japánok művelik az építészetet, mivel nem hogy ki kell várnunk az épület elkészültét, de még a helyére is kell navigálnunk, ami mondjuk nem nagy mutatvány, de igen csak kellemetlen ha közbe az ellen megsorozza az épületünket.
Az épületeket valamiből ugye fel is kell húzni, úgyhogy jöjjenek az ércek, és az egyebek. Az eddigi C&C-k től eltérően itt nem mezőkről kell begyűjteni az ércet, hanem külön helyek vannak erre a célra, ahová elbattyoghat a kis harvesterünk, megszedheti magát majd mehet vissza a feldolgozóba. Ezek a kis épületek amúgy ilyen bánya jellegűek, tehát megszabadultunk a nagy kiterjedésű mezőktől. [Amúgy ha az emlékeim nem csalnak, mintha lenne saját védelme a harvesternek.] A régi jó dolgokon persze nem változtattak, ilyen például az épület megszállás, vagy különböző tech bulidingek elfoglalása. Itt is vígan foglalhatunk civil épületeket, vagy különböző tulajdonságú épületeket. (kereskedő állomás, Olajkút, korház, radar állomás, stb.)
Nagy hangsúlyt kaptak a vízi egységek, és igazából a fejlesztők is erre mentek rá leginkább. Egész szép kis vízi armadát sorakoztattak fel, az egész kis tutajoktól, a nehéz rombolóig, köztük föld-föld, és föld-levegő egységekig, na meg a tengeralattjáróig. De a pláne nem az hogy vannak jó vízi egységeink, hanem ha úgy adódik a földön is képesek helytállni. Mókás látvány ahogy kivánszorognak a vízből hogy prédára vadásszanak.
Mivel Bétárol van szó, ezért sajnos a storyról keveset tudunk, de az tuti hogy ütni fog. Maga a játék viszont olyan „Háááááát nem is tudom” feelingű. Valahogy nem estem hanyatt az eddigi dolgoktól, meg a grafika sem olyan hűű de jó. Valahogy mindenki rákattant erre a rajzfilm stílusra, amit én személy szerint nem kedvelek. Valahogy nem illik bele a komoly játékok világába. Talán túl csicsás a sok tükörfényes csilli-villi épület. A másik pedig a Japán egységek… mintha a Transformers következő részére gyúrtak volna a fejlesztők. Elhiszem hogy Japán meg Anime meg Manga, meg én is szeretem őket, de ez talán nekem sok. Én igazából egy kicsit többre számítottam. Jó nem mondom szép a grafika, csak kicsit túllőttek a srácok a célon.
Nekem az eddigi tapasztalatok azt mondják, hogy inkább a az eddigieket fejlesztik tovább, újat nem hoznak, szóval engem már csak a játék története nyugtatna meg. Sajnos a Command And Conquer sorozat szerintem a végét járja. A Red Alert sorozat szerintem már nem bír ki több lepedőt, Kane nem isten, hanem ember, ő sem halhatatlan, a végtelenségig nem maradhat életben, szerintem a Tiberium lesz az utolsó húzás. Csak a Scrinekkel kell még valamit csinálni. Nekem ez a véleményem, úgyhogy várom a kedves kommentelőket, és ha valami még eszembe jut, én sem leszek rest billentyűt ragadni.