Game Over Next

Red Alert 3

Red Alert 3


Kedves C&C rajongok. Eljött hát az idő, hogy megosszam veletek eddigi tapasztalataimat a Red Alert 3-al kapcsolatban. Játszottam is vele, olvasgattam is róla, hallottam is róla ezt meg azt, de mindeninek van saját kis véleménye, saját kis hozzáfűzni valója, tapasztalata, de hogy valójában mi sül ki az RA3-ból, az csak később, derül ki, olyan ősz közepe-vége fele.




Kis háttér info:

Red Alert 1: Az RA 1 az 1946-ban kezdődik, ahol a Trinity Titkos Tesztlaborba, Albert Einstein, egy időutazást tesz 1924-be, hogy megölje Adolf Hitlert, és ezzel megelőzze a második világháborút. Miután visszatért a jelenbe, hamarosan Einsteinek, rá kellet jönnie, hogy megváltoztatni a történelmet, hatalmas kockázatokkal járt.

 



Mivel a Náci Németország fenyegetettsége megszűnt, a Szovjetunió ellenőrzés hiányában hamarosan elfoglalta Kínát, és megkezdte Európa elfoglalását. Sztálin elképzelései egy egységes Szovjet Eurázsiáról, hamarosan valóssá váltak. Ám de ez nem tetszett a Kelet-Európai államoknak, és megkezdték gerilla háborúit a megszálló Szovjetek ellen, ami végül Einsteinek köszönhetően egy alternatív második világháborúhoz vezetett.



Red Alert 2 / Yuris Revenge: 20 évvel a Második világháború után, (Amit a szövetségesek megnyertek,) a Szovjetunió, és a Szövetséges államok, békét kötnek. Ám a háttérben egy újabb megszállás készülődik, Immár Premier Alexander Romanov, és Yuri személyében. A megszállóseregek, kulcsfontosságú szövetséges államokkal kezdik a második Szovjet világhatalomra törését. Ám ezt a szövetségesek ismét nem hagyják szó nélkül. Míg a szövetségesek a Szovjetekkel vannak elfoglalva, Yuri, Romanov személyi tanácsadója, titkos sereget, állít föl, aminek a főbázisa a Holdon található. Miután a Szövetséges erők legyőzték Romanovot, és börtönbezárták, Yuri megkezdhette hatalomátvételét. De mire a szövetségesek és az Szovjeteknek leesik a tantusz, már az első lépés elkezdődött, és Yurit percek választják el teljes világuralomtól. Akármelyik nagyhatamat nézzük, mindenképpen a múltban kell keresni a megoldást, visszamenni az időbe, hogy megakadályozzuk Yurit.




Ezután csatlakozunk a Red Alert 3 történéseihez, ahol mint 3. fél, feltűnt Japán, és ergo beszállt a világuralomra törés gépezetébe, nem kis borsot törve a szövetségesek, és a Szovjetek orra alá.



A történet szerint, a Szovjetek végül megszerezték Einstein Cronosphere technológiáját, és az 1. rész mintájára, kiiktatták Einsteint, így állítva az oroszokat a domináns állammá, és technológiailag az első két rész történéseit felülírják. Ám valami nagyon rosszul sült el, mert hatalmas technológiai ugrás történt a Japánoknál, akik végül így csatlakoztak az immár több évtizede, és többször átírt csatához.

Sok minden igazából nem változott, talán viszonyításnak vehetjük a C&C Tiberium Warst, és a Régi Red Alertet. Nevezhetjük végülis a kettő ötvözetének, és kitoldásának. Az egységek hasonlítanak, vagy ugyan olyan formába megvannak pl Tesla Trooper, vagy Mirage tank, de minden egység kapott egy másodlagos támadást, amivel olykor hatalmas előnyre lehet szert tenni, és jó időzítéssel vesztes helyzetből nyerni lehet. Így esett, hogy egy csatám során, az ellen igencsak megizzasztott, amikor alig maréknyi Tesla Trooperem és 1-2 darab Apocalypse tankom ellen, megindult, 4-5 darab Apocalypse tankkal, hát azt hittem, hogy csúnyán elkenik az arcocskámat. De ekkor láttam, hogy a Tesla Trooper EMP csapást tud mérni az ellenség elektronikus rendszereire kis hatókörben, ergo megbénítja a tankokat. Nah, több se kellet, EMP be, Apocalypsok megbénulva, és szépen szétmarcangoltam a csapatot. A kedves játékos kollega meg pislogott. Szóval igen hasznosak tudnak ezek lenni.



A másik újítás, a speciális fölények, amit már az előző C&C-ből már ismerhettünk. Ugye ott ezzel lehetett Zone troopereket hívni ha éppen szorult helyzetbe voltunk, vagy szőnyegbombázást kérni, vagy egyéb ilyen viccességek. Na a RA3-ban, ezeket csak pontok alapján vehetünk, és fejleszthetünk a későbbiekben tovább. Pontokat pedig támadás, védekezés, vagy egyéb módokon szerezhetünk.



Szuperfegyverekből eddig csak két régi ismerős van, az Iron Curtain, és a Chronosphere, de nem kizárt hogy más is várható.

Az építkezésről már egyszer beszéltem, de megint megemlítem, hogy a 3 kaszt, 3 módon építkezik. A Szövetségesek a régi hagyományos módon építkezik, tehát a con. yardban megépül, majd a célterületre felépítjük. A Szovjeteknél előbb kijelöljük az építendőt, majd kihelyezés után, jön a szovjet munkásosztály, szépen beállványoz, majd lázas munkával felépítik nekünk az épületet. Talán a legkomolyabban a Japánok művelik az építészetet, mivel nem hogy ki kell várnunk az épület elkészültét, de még a helyére is kell navigálnunk, ami mondjuk nem nagy mutatvány, de igen csak kellemetlen ha közbe az ellen megsorozza az épületünket.



Az épületeket valamiből ugye fel is kell húzni, úgyhogy jöjjenek az ércek, és az egyebek. Az eddigi C&C-k től eltérően itt nem mezőkről kell begyűjteni az ércet, hanem külön helyek vannak erre a célra, ahová elbattyoghat a kis harvesterünk, megszedheti magát majd mehet vissza a feldolgozóba. Ezek a kis épületek amúgy ilyen bánya jellegűek, tehát megszabadultunk a nagy kiterjedésű mezőktől. [Amúgy ha az emlékeim nem csalnak, mintha lenne saját védelme a harvesternek.] A régi jó dolgokon persze nem változtattak, ilyen például az épület megszállás, vagy különböző tech bulidingek elfoglalása. Itt is vígan foglalhatunk civil épületeket, vagy különböző tulajdonságú épületeket. (kereskedő állomás, Olajkút, korház, radar állomás, stb.)




Nagy hangsúlyt kaptak a vízi egységek, és igazából a fejlesztők is erre mentek rá leginkább. Egész szép kis vízi armadát sorakoztattak fel, az egész kis tutajoktól, a nehéz rombolóig, köztük föld-föld, és föld-levegő egységekig, na meg a tengeralattjáróig. De a pláne nem az hogy vannak jó vízi egységeink, hanem ha úgy adódik a földön is képesek helytállni. Mókás látvány ahogy kivánszorognak a vízből hogy prédára vadásszanak.




Mivel Bétárol van szó, ezért sajnos a storyról keveset tudunk, de az tuti hogy ütni fog. Maga a játék viszont olyan „Háááááát nem is tudom” feelingű. Valahogy nem estem hanyatt az eddigi dolgoktól, meg a grafika sem olyan hűű de jó. Valahogy mindenki rákattant erre a rajzfilm stílusra, amit én személy szerint nem kedvelek. Valahogy nem illik bele a komoly játékok világába. Talán túl csicsás a sok tükörfényes csilli-villi épület. A másik pedig a Japán egységek… mintha a Transformers következő részére gyúrtak volna a fejlesztők. Elhiszem hogy Japán meg Anime meg Manga, meg én is szeretem őket, de ez talán nekem sok. Én igazából egy kicsit többre számítottam. Jó nem mondom szép a grafika, csak kicsit túllőttek a srácok a célon.



Nekem az eddigi tapasztalatok azt mondják, hogy inkább a az eddigieket fejlesztik tovább, újat nem hoznak, szóval engem már csak a játék története nyugtatna meg. Sajnos a Command And Conquer sorozat szerintem a végét járja. A Red Alert sorozat szerintem már nem bír ki több lepedőt, Kane nem isten, hanem ember, ő sem halhatatlan, a végtelenségig nem maradhat életben, szerintem a Tiberium lesz az utolsó húzás. Csak a Scrinekkel kell még valamit csinálni. Nekem ez a véleményem, úgyhogy várom a kedves kommentelőket, és ha valami még eszembe jut, én sem leszek rest billentyűt ragadni.



 

1 komment test red alert mike comman and conquer red alert 3 Tovább
Red Alert 3 Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
1 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Red Dead Redemption 2 - Teszt Red Dead Redemption 2 - Teszt
  • God of War | Teszt God of War | Teszt
  • Bloodborne: kivágott tartalmak Bloodborne: kivágott tartalmak
  • Bloodborne Speedrun: beállítottam a magyar rekordot Bloodborne Speedrun: beállítottam a magyar rekordot
  • 2017: A generációkon átívelő videojátékok elemzésének éve 2017: A generációkon átívelő videojátékok elemzésének éve

A bejegyzés trackback címe:

https://gameover.blog.hu/api/trackback/id/tr7637406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Abydos · http://abysan.com/blog 2008.08.29. 09:54:06

Nem rossz meglátások. A japámok harvestere lő, a szovjet bepáncélozódik, a szövetségesé kitelepűl.
Rajzfilmszerű grafika, úgy mint a tiberian sun és a red alert 2, pedig az akkor még Westwood volt, mégis jó volt még akkoris, pedig már volt 3d-s stratégia akkoriban, ők mégis a rajzfilmet választották. A japán kicsit transzformerszes, dehát a japánok olyanok, hogy mindent mindenhol mindenben. Most említeném a mellékhelyiségüket, hogy több mindent tudnak ott csinálni egyszerre mint mi az egész lakásba és hogy a wc-jük olyan okos, hogy némely embert túlszárnyal :) szal nekem a képbe beleillik ez a japán faj.
Ez a rendszer a harvesteresdi a C&C generalsból már ismert. Ott is hasonló volt. Ja még lesz Generals 2 ha minden igaz, nem adják úgy oda a C&C-t.. Az a pontok alapján kapunk képességeket az ugyancsak a generalsból már ismerhető..

És hát ha megnézzük mi volt a Yuris Revengbe, amikor Yuri minden percben mutánsá változtatta az embereimet, meg csészealjakkal jött, ahoz képest japán semmi, egy tengeralatt járó repülővel :)
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Utolsó kommentek

  • Hóhér az utolsó barátod: Doom3 után akkor sem lenne hozzá kedvem, ha rendelkeznék a szükséges hardverrel. Szóval nálam nem ... (2016.05.13. 16:14) DOOM: ilyen vas kell hozzá
  • herma: Ja, bocsi, akartam egy linket is adni, csak végül elfelejtettem, remélem, nem baj! Szóval: escape... (2016.05.13. 15:55) Samorost 3 bemutató
  • herma: Látom, többen is klikkeltek az utóbbi héten innen a nevem mellett lévő zenei blogomra (mi mindenre... (2016.05.13. 15:52) Samorost 3 bemutató
  • Burpi Turpi: Semmi újdonság nem lett leírva, sőt... (2016.05.11. 12:39) Battlefield 1: öt dolog amit érdemes tudni a játékról
  • herma: Helló! Nem tudom, hogy egyedül vagyok-e a benyomásommal: a második felét mintha kicsit összecsaptá... (2016.04.10. 01:47) Samorost 3 bemutató
  • Utolsó 20

Szerzők

  • NorbiGO (profil)

Top 5

  1. Ezzel játszol 2015-ben - 1. rész: Open World játéklista
  2. Far Cry Primal: vissza a kőkorba!
  3. SOMA Videóteszt
  4. Battlefield 1: öt dolog amit érdemes tudni a játékról
  5. Samorost 3 bemutató
süti beállítások módosítása
Dashboard