Noss hát uraim és hölgyeim, Elindult a Red Alert 3 Béta Teszt. Ma éjjel letöltöttem, feltelepítettem. Nem is csépelem tovább a szót, egyből a lényegre térek.
Miután felraktam a Gamet, szokásos EA Logo, szegényes rajzfilm jellegű menü, a Red Alert 2 zenéjével, és ahol Kirov Airshipek bombázzák (gondolom) New Yorkot, valamint 3 Opció fogadott. Verus, Options, Quit.
Mind a három gomb, egyedi tulajdonsággal bír, például a Quit kiléptet a játékból.
Az Options alatt, található:
Graphics: Egész részletes, amit már megszokhattunk a Tiberium Wars, és Kane’s Wrath ből, a víztől kezdve, az árnyékokon át, mindent lehet variálni.
Audio: Szokásos dolgok, zene, környezet, hanghatások, beszéd, illetve a Viop, ami lehetővé teszi, hogy társakkal beszélgessünk neten keresztül, tehát nem kell Team Speak vagy hasonló.
Network, és Generals: Előbbinél az IP címet adhatjuk meg, utóbbinál az egér sebességet, meg egyebeket, nem részletezem.
Ha már beállítgattunk mindent, mehet a játék, irány a Versus! Gyors EA belépés után, bedob minket az arénába, ahol beszélgethetünk egymással (leginkább angolul), választhatunk szobát, vagy az Auto Match-el egyből belemehetünk a dolgok sűrűjébe, de magunk is választhatunk játékot, vagy csinálhatunk saját csatát.
Nem szórakoztam, gyors köszönés, és irány a csatatér.
A Felkelő Nap Birodalma jutott nekem, új ellenfél, új egységek, új környezet, új harcmodor, új látvány, új irányítás. Annyi az újdonság, hogy kicsit elbizonytalanodtam, hogy hogy lesz ebből olyan egyszerű, de nagyszerű irányítás mint a C&C Tiberium Wars. Amit már ugye tudtunk, hogy szinte minden képes földön, és vízen menni, vagy épülni, kivéve pár egységet, és gyalogost. Minden épülethez van külön föli, és vízi textúra.
Építettem egy erőművet, és az MCV-ből kijött valami izé, amivel nem tudtam mit kezdeni hirtelen, de gyors gondolkodás után rájöttem, hogy itt nem úgy van, hanem neked kell oda irányítani az épületet a helyére, majd ott külön kinyitni az „F” Gombbal, vagy jobb lent az egyik ikonnal. Ez nem tudom hogy pozitív e, de mindenesetre érdekes. Később kiderült, hogy ez a Japánok különlegessége.
Ami változott a régi Red Alerthez képest, hogy az ércet nem mezőről, hanem külön bányából szerezzük, és az erre szolgáló feldolgozóból nyerjük ki, amiből lesz a pénzünk. Itt is vannak elfoglalható épületek, (korház Supply depot, olajkút stb.) és bevackolhatóak, amikbe gyalogost küldhetünk.
Valamennyi egységünk kap egy Secondary attackot, ami különböző helyzetekre adhat nekünk remek megoldást, pl ha egy gyalogos sereg jön ellenünk a Japánok előrántják halálos pengéiket, és az ellenbe mélyesztik.
Irányítás a régi, illetve a C&C 3-é, jobb gomb egység mozgatás, hosszan nyomva a pályán mozogathatjuk a nézetünket, bal gomb egység választás, speciális támadás, középső egér gomb folyamatosan nyomva egérmozgással forgathatjuk a nézetünket, illetve az egér görgőjével közelíthetünk, távolíthatunk.
A grafika nem rossz, bár nem a gyengém a rajzfilmes stílus. Szépek az árnyékok, a textúrák sem rosszak, a víz jól sikerült, és az animációk is szépek. Ez az első benyomás.
Akinek ez így ebben a formában kevés, hamarosan megírom a teljes cikket, egységekkel, irányítással, secondary attackal, mindennel, mivel egész hétvégén azzal leszek elfoglalva, hogy bealázzam az egész teszter csapatot, úgyhogy aki szeretne csatlakozni, vagy kihívni, Atrum néven meg fog találni.