Nem régiben jelent meg a Command and Conquer 3 legújabb kiegészítője, a Kane’s Wrath. Mostanában sokat hallottunk az EA CnC Szériáinak új képviselőiről. Red Alert 3, Tiberium, ezek hamarosan mind jönnek, és már volt róluk szó. Multhét szombaton egy Auchani túra közepette, a játék szekciót bújva megakadt a szemem az utolsó darabon, majd gyors döntés, (és a párom „jajj ne.. már megint” nézése ellenére) megvettem, hazavittem, nekiestem.
The Story:
Bevallom őszintén, hogy nem nagyon jártam eddig utána, hogy Timeline-on hol játszódik a játék, vagy bármilyen plusz dolgokról. Meglepően nem ott kezdődik, ahol a Tiberium Wars, sem a közepén. A Kane’s Wrath a 2. Tiberium háború, a Tiberian Sun FireStorm végén kezdődik. Viszontláthatunk régi barátokat, és ellenségeket, pl. a GDI „Wolverine”, vagy „Titán”.
Az EA, a Kane’s Wrathet, maga Kane, és a Testvériség köré építette, és Kane visszatérésére, a Firestorm eseményei után. Három különböző részre oszlik a Kane’s Wrath. Nem sokkal a Firestorm incidens után, 3. Tiberium háború előzményei, és végül az utó események.
ACT1
Az első részben, Kane megjelenik egy sötét bunkerben, mintha frissen felépült volna a korábbi sérüléseiből. Ezután utasítást ad nekünk, hogy mennyünk Rio-ba, ahol fel kell számolnunk a GDI békefenntartóit, majd megosztja velünk a tervét, hogy újra egyesíti a Testvériséget. Mivel Kane nem fedheti fel magát, ezért egy másik vezetőt, Mercion Testvért kell „meggyőzni” hogy egyesítse a testvériséget. Miután sikerült a „tárgyalás”, Kane színe elé kell vinnünk, ahol Kane felfedi magát, és leveszi a maszkját, ami alatt teljesen felépült. Kane parancsba adja, hogy semmisítsük meg a folyékony Tiberium kutató központot, hogy ezzel végleg egyesítse a maradék Testvériséget.
ACT2
A második részben, Kane elkezdi tervezni a Philadelphia megsemmisítését, és utasítást ad nekünk, a „LEGION”-nak, hogy lopjuk el az Ion-Canon rendszer terveit. Mivel a Philadelphiával együtt megsemmisült a GDI vezérek javarésze, Redmond Boyle lesz a keze, és kinevezi magát a GDI diktátorává, amivel később kiprovokálhatja, a folyékony Tiberium robbanást. Eközben, parancsot kapunk Dr. Alphonse Geraud elrablására is, ami meg magyarázza, a Tiberium Wars GDI kampánybeli eltűnését. Eközben, Alexa Kovacs rájött Kilian Qatar árulására, és azt a látszatot tervezi, hogy megtámadja a Temple Prime-ot, és kiszivárogtatja az Ion Disruptor terveit a GDI-nak. Alexa vírust juttat a LEGIO-ba, amit Kane őriz. Kane felfedezi a rémálmát, hogy megtámadták a Temple Prime-ot, és hogy megölték Kiliant, egy olyan bűnért, amit nem követett el. Alexa a kihallgatás előtt öngyilkos lesz.
Act3
A harmadik, és egyben utolsó részben, újraéledünk a 3. Tiberium háború után, és Kane a Tacitus-t próbálja visszaszerezni. A GDI belepiszkált, és ezért igen instabil lett, Kane-nek szüksége van a Tacitusra a fő terve miatt, ezért parancsod ad, hogy elsőnek mi ébresszük föl a jelölteket (Marked Ones), egy Kiborg csapat, akit csakis a LEGIO tud irányítani köszönhetően a megölt CABAL közti kapcsolatnak. A sikeres visszaszerzés után, Kane parancsot ad, hogy szerezzük vissza a Tacitust a GDI-tól a sziklás hegységben. Miután ez sikerült, Kane a LEGIO-ra kapcsolja, a Tacitust, ezzel elárasztja az AI-t töménytelen információval, és itt függőben marad a játék. A Folytatásra valószínűleg majd a Tiberium c. játékban lesz.
A Tömőr sztori után, jöjjön egy kellemes kis szemezgetés az új egységek körül. Mint az már említettem, viszont láthatunk régi egységeket, de rengeteg új is érkezett, valamit a GDI, a NOD, és a Scrin is kap egy egy „hőst” amik gigantikus gépszörnyekként jelennek meg. A 3 Fő-csapat mellet, további 6 alcsapat is született.
GDI
Steel Talons: Egy igazi teszt csapat. A régi Tiberium háborúból maradt Arzenált képviselik, és leginkább a GDI High-end Technológiáit tesztelik. Elsődleges egységeik a Lépegetők, mint például a Wolvereine, vagy a Titán, de az igazi nagyágyújuk, a Juggernaut, avagy a Behemoth. Speciális egységeik a Piszolyal ellátott Engenieer, vagy a Speciális Harvester, amibe bele lehet telepíteni egy gyalogos egységet, pár egység kapott EMP ellen páncélt.
ZOCOM: avagy Zone Operation Command. Az igazi elit egység. Ezt a csapatatot, a 3. Tiberium háború után, az akkor veteránokból alkották, és a feladatuk, hogy a Vörös zónákban, megkezdjék a Tiberium fertőzés felszámolását, ezért minden eszközt megkaptak, hogy ellenállóak legyenek a Tiberiummal szemben. A Spéci páncéljuk ellenállóvá teszi a Tiberium fertőzéstől, de még a Tiberium fegyverekkel szemben is. Fegyverük magja a Sonic Technológia, és fő egységük a Shatterer. Zone Troopers helyett Zone Raidereket kapunk, akik immár rakétávalis lövöldöznek az ellenre, valamint az Orca, és a gránátos csapat új Sonikus gránátokat kaptak.
NOD
Black hand: Egy rettenetes csapat harcos papokból. A gyalogság alapjaiban is erőteljes. Mindegyik egység kap egy speciális gránátot, ami az ellenben hallucinációt vált ki, így egymást kezdik mészárolni, illetve ha ez nem elég, ott a Getling gépágyú, amit még tovább lehet fejleszteni a „Supercharged Particle Beams”-el (azaz a túltöltött részecske), ettől még erősebb lesz. Fő fegyverük, az Avatar elődje, a Purifier, amihez autómatikusan jár a lángszóró. Bár őnáluk nem lehet beszerezni a Stealth Tankot, cserébe kapunk egy mozgó kizárólag föld-levegő egységet, a Manhis-t.
Marked of Kane: Vegyítve a NOD álcázó technológiáját, a Tiberium technikával. Ezuttal az alap gyalogos egységet felváltja a Kíborg „Awakened”, ami nem éppen a gyengeségéről híres, köszönhető a fejlett fegyverzetnek, és EMP-nek, ami a járműveket megállásra kényszeríti. Az „Enlighted” osztag, nagyjából egyenlő a GDI Zone Trooper osztagával, pluszba ott a túltöltött részecske ágyú, valamint a hatékonyabb EMP. Bonuszként még ott a mágneses akna, és valamennyi Tiberium szuperfegyver.
Scrin
Reaper-17: A Scrinek „Shock” csapata. Nehéz fegyverek, nehéz járművek, és jobb harvesterek. Cserébe búcsúzhatunk a légierő javarészétől, és a „Master Mind”-tól. De hogy ne keseredjünk el, kapunk két új egységet, a „Shard Walkert”, és a „Reaper Tripodot” . Sok fejlesztés is elérhető, amivel akár Kék Tiberium-ot lövöldözhetünk, vagy éppen több Tiberiumot raktározhatunk az arra képes egységekre. És nem utolsó sorban, a harverster pajzsot kapott.
Traveler-59: a teljes ellentéte a Reaper-17-nek. Éljen a teleportáció, és tudatbefolyásolás. Ebben a csapatban, leginkább az alap Scrin egységek vannak felturbózva, valamelyik a tudatmódosítás képességet kapta, másik meg a gyorsaságot, vagy azt a képességet, hogy sebzi a Tiberium használó járműveket, vagy épületeket.
A játék mellé még egyetlen egy hatalmas meglepetés van, ugyanis aki megvette a DVD-t, kap mellé egy Red Alert 3 Serialt, ami Beta tesztelésre jogosít, a kódot szeptember 15-ig regisztrálják.
Nem csak az egységek, és a csapatok egészültek ki, hanem kaptunk egy teljesen új, és eddig nem látott játékmódot CnC világon belül. Az „Global Conquest”, avagy a Világ uralom, egy körökre osztott RTS stílus. Célunk a teljes világtérkép meghódítása, egységekkel, szuperfegyverekkel, és csapásmérő erőkkel. Minden körben megtehetjük a lépésünket, fejlesztéseinket, vagy támadásainkat. A csatákat kétféle képen vívhatjuk, vagy Automatikusan, ilyenkor gép-gép ellen küzd, vagy megküzdünk velük személyesen. Ilyenkor ledob minket egy Skirmish pályára, ahol a hadbaküldött egységeket irányíthatjuk. Vannak előre készített csapatok, de akár sajátot is készíthetünk. Valamennyi technológia elérhető, illetve bármely mozgásra képes egységet beletehetünk, akár MCV-t is.
Vasárnap óta minden este kifulladásig hajszolom. Most nagyjábol a 9. küldetésnél tartok, és szerintem talán kicsit nehezebb is mint a Tiberium Wars. De lehet csak rég stratégiáztam. Ahoz képest, hogy csak egy kiegészítő, rengeteg új dologgal találkoztam, ami szerintem teljesen pozitív. Javaslom minden Command and Conquer fan-nak.