Game Over Next

Star Wars The Force Unleashed

Star Wars The Force Unleashed

 // the Game Has Changed//

 

Az X360, és PS3 Tulajok, ezen a nyáron úgy érezhetik, hogy egy olyan film részesei lehetnek, aminek lassan már külön egyénisége van. A Szerző elsőkézböl tapasztalhatja, ahogy a Videojáték ipar egy teljesen új világba csöppen



Ahogy belátogatunk a San Francisco-i LucasArts birodalomba a state-of-the-technological-art Presidio egyetemre, szembesülünk a 6 rész és millió egyéb bevételi forrásból származó 350Millió dolláros (63,583,545,000Ft) óriási komplexum csodáival, ami mellesleg az ILM (Industrial Light and Magic) székháza is. Gyönyörű látkép, hatalmas 350 férőhelyes személyzeti mozi ahol az éppen elkészült Filmet vagy játékot teljes mozivásznon tesztelik. Vagy saját ajándék boltot ahol a Skywalker Farm saját termesztésű olíva olaját lehet megvenni. Egyszerűen mesés.

Sok szempontból az ott dolgozók melléktermé a Star Wars hatásának. Gyermekként egytől eggyig befolyásolta őket a film, és elhatározták, hogy ők is részesei akarnak lenni. Sci-Fi-t és Fantasy-t szeretnének írni, és kirakni őket mozivászonra. De ahelyett hogy elmentek volna filmezés tanulni, inkább egy sokkal fiatalabb, érdekesebb médiumot választottak. Saját világgal, kultúrával, filozófiával bíró médiumot. Presido épületénél áll egy Bronz szobor Eadweard Muybridge –ről, aki 1878-ban készítette el a „The Horse in Motion” című képsorozatát, ezzel megalapozva a mozgókép világát. A Videojáték ipar Muybridge –ja vitathatóan Nolan Brushnell, társ alapítója az Atarinak, és készítője a 70-es évekbeli Pong játéknak, ezzel párhuzamosan Pac-Man és Mis Pack-man egyenrangú a némafilmek sztárjaival, és néhány LucasArts vezetőnek, a Citizen Kane 3D, a Nintendo SuperMario 64, 1996-os kiadása. A Nintendo 64 a konzolok úttörője, Shigeru Miyamoto alkotása, és nem utolsó sorban számos karakter és játék alkotója, Supermario 64 nem csak az első igazi 3D-s játék, Hanem a LucasArts fejlesztési vezető Peter Hirschmann szerint az első játék, ami felállított egy sor algoritmust, Pl: hogyan navigáljunk 3D-s környezetben, és hogyan mozogjon a kamera, amiket még ma is használják.

De amikor az a feladat, hogy a karakter arcát mozgásra bírjuk, valós fizikával, a bőr természetes nyúlásával, az emberi viselkedés kiszámíthatatlanságával, a videojáték iparág, még mindig technikai határok közé szorult. Vegyünk például egy akció jelenetet a játékvilágból. Egy karakter áthajít egy másikat egy fa ajtón. Mindegy hogy hogyan üt, rúg vagy bármi, mindig ugyanúgy átesik az ajtón. Persze ugyan azokkal a sikítással, vagy hörgéssel. Ez azért van, mert a legtöbb videójáték, előre leprogramozott mozgás sorozattal írják meg. Persze jó pár játék több ilyen animációval születik, hogy realisztikusabbnak vagy spontánabbnak tűnjön, de ez drága mulatság.

A Játékosok szíve fájdalma, visszatérve még a fa ajtóhoz, hogy amikor az ellenfél átesik az ajtón, nem a megszokott módon törik a fa, hanem mint egy puzzle a darabjaira esik.

De ezek a határok egy sokkal realisztikusabb játék élményhez, hamarosan ledől. Úgy negyed évszázada, amikor a LucasArts bekerült az iparba, egyre nehezebb feladat felvenni a versenyt a konzolokkal. Újabb generációs konzolok a PS2, és az Original Xbox csak egy darab CPU, és GPU volt. A Next-Gen konzolokba már több CPU, és erősebb, okosabb GPU-kat használnak. Ez azt jelenti, hogy a játékok még komplexebbek, még realisztikusabbak lehetnek. Aki kilóg a Sorból az a Wii, mivel neki nincs meg a megfelelő teljesítménye, de ezt ellensúlyozza a játék olyan szintű interaktivitása, amit még szem nem látott.

Ahogy a játék konzolok fejlődtek, a software fejlesztőknek egyre nagyobb kihívásokkal kellet szembenézni. Lássunk két demonstrációt Lucaséknál. Ez első program, az Euphoria, amit a San Franciscoi és Oxfordi NaturalMotion alkotott. Ezzel a programmal szimulálják, ahogy egy Birodalmi rohamosztagost, az „Erő”-vel ráncigálják, dobálják minden fele. A Fejére, a hátára, át mindféle dobozon. Minden alkalommal, amikor megemelik, próbál küzdeni, aztán amikor eldobják, mindig másképp reagál. Amikor fejre ejtik, a kezével próbál védekezni. Ha háttal egy fémdoboznak, iszonyatosan üvölt, mintha fájdalmai lennének



A Reakciói iszonyatosan valósághű, és nem előre animált. Ezeket a mozdulatokat, az Euphoria generálja le, egyfajta mesterséges intelligenciaként, ami a rohamosztagost olyan reakciókra kényszeríti, mintha élő lenne. Ha 100szor dobjuk el, 100féle képen esik le, hacsak nem kétszer teljesen ugyanúgy dobjuk el. Ha egy csúszós tetőre rakjuk, Dühösen kapálódzik, és megpróbálja elkapni, vagy akár el is kapja a tető szélét, mielőtt a végzetébe esne. De az igazi móka, amikor egy mozgó felületre, rakjuk, és változtatja a test súlyát, és dülöngél a lábán (mint amikor a Metró gyorsul alattunk), és megpróbálja megtartani az eggyensúját. És ez sem animált.

Egy másik animációba, a „Digital Molecular Mattert (DIMM) –et tesztelik. Ők egy Svájci cég, a Pixelux Entertaintment. A DIMM által, a virtuális alkotó elemek, valósághű tulajdonságokat kapnak. A fa ajtó úgy törik, mint a fa, a fém úgy hajlik, mint a fém, és az üveg úgy törik, mint az üveg, elképesztően élethűen.

Ahogy ezeket olvassuk, Lucasék Mintha egy gyors lépést tennénk a jövőbe. A technikai újításokat, az Euphoriát, a DIMM-et, a Star Wars Legújabb Nagyra törő játékába a Force Unleashed-be építették bele, ami 2008 nyarán érkezik meg X360-ra Wii-re és Playstation 3-ra. A Játékban az ILM által használt technikák is szerepelni fognak, mint például a mikor az arcizmokat, képezik le, és az un. Motion-Capture, amikor a karakterek mozgását képezik le, így lesz a SW Force unleashed teljesen élethű. És nem utolsó sorban, egy nagyon fontos időszakot taglal még pedig az Epizód 3, és 4 közti zűrös periódust. Megismerhetjük Darth Vader titkos tanítványát, és a Felkelés kezdetét.

2004-ben Lucasék egy nagy „Reboot”-ot csináltak, az 1980-as, és 90-es években rengeteg nagy műremeket készítettek mint például a Maniac Mansion, The Secret of Monkey Island, Star Wars: Rebel Assault, Maniac Mansion: Day of the Tentacle. A 2000. évre belső problémák, és gyenge játékok jöttek ki. (Emlékezzünk a Battle Frontra.:)), és ezek hatására sajnos kiestek a játékipar éléről. Jim Ward tól a jött a segítség, aki valamikor a LucasFilms-nél dolgozott, de ma már a LucasArts vezetője, aki megtisztította a házat, és mellesleg egy életnagyságú Darth Maul-t tart az irodájába.

Értelemszerű hogy miért. Az éves 7.4 Billió Dolláros (1,332,028,201,554Ft) bevételből, ami csak a videó és PC játékokból jönnek világ szerte. Elég rizikós egy szakma. Míg a filmszakmánál vannak megoldások (fizetsz, hogy 1x megnézhesd stb.) addig a játékoknál ilyen nincs. Egyszer megveszed, és kész. Mellesleg 15-30 Millió dollár egy közép kategóriás játék készítése. Egy mai játék nagyjából 40-50Milla, és a kiadástól számított 6-9 hónapig jövedelmező. Ezen nem segít a régebbi játékokat fel evenítő cégek sem.

Ha egy játék befut, a készítési költség többszörösét nyerhetik vissza. A Halo 3 például 170Millió dollárt csinált egy nap. Összesen eddig 300 Milliót. Ward bácsi két fele osztotta a csapatot, az egyik az Inidana Jones játékon agyal, a mási a Star Wars-on. A 35 éves Blackman, aki a 90-es évektől van a LucasArts-nál, a Starwarsos csapat élén áll, a maga Rugby-s alkatával. Nem éppen egy Star Wars guru kinézet, de az ő kezéhez fűződik nem egy Képregény, és a Knights Of The Old Republic. Peter Hirschmann Wars helyettese szerint, Blackman a tökéletes „zen” van annyira fanatikus, hogy mindent tudjon a Star Wars világról, de annyira nem elvetemült, hogy jelmezt is öltsön.

2005-ben, Amikor Lucas aláírta az engedélyt a játék készítésére, 19 évet ugortunk előre a 3. részhez képest. Blackman elutazik a Star Wars ranch-re, hogy Lucassal tárgyaljon a részletekről. Egyetlen feltétele az volt, hogy hamár ebbe, periódusba játszódjon, amikor Anakint beültetik a létfenntartó öltözetébe, ő legyen a fő karakter. Ennek fényében Blackhand csapata, felhozta az ötletet, hogy mi lenne, ha Vader titkos tanítványáról szólna a játék. Csak egy apró részletre volt Lucas kíváncsi.



Az alap ötlet, hogy az erőt eszméletlen magasságokba emeljük, ami vonzerő a fan-ok számára, akik már játszottak nem egy SW játékot, és a gamerek, akik még nem játszottak Star Wars játékkal, de valami nagy durranásra vágynak. Blackman csapata, még azt is szerette volna, ha végre nem egy olyan személynek adnák ezt az erőt, aki a Jedi kódex szerint él, hanem kicsit garázdálkodik. És persze Blackman szerint, nem lesz ezért bünti, ha széttörünk dolgokat. Végül is azért lesz a havoc, hogy ezt megtegyük. Érezzük meg hogy milyen lehet ha valakit teljes „erő”vel seggbe rugunk. Zúzhatunk felhőkarcolókat, vagy akár egy csillagrombolót tehetünk padlóra.

Senki nem tudta hogy Lucas mit reagálna erre. Elvégre teljesen kiforgatták az ő koncepcióját. Végül tetszett neki, és szabad utat adott.



Így hát hamarosan elkezdődtek a tervezések, és a koncepciók elkészítése. Hamar készültek is a koncepciók,

 
 

 

 

A játékban fellelhetünk majd érdekességeket, mint például hogy hogyan alakult a lázadók szövetsége, és még sok más, így hát ez a játék lesz a kapocs a birodalom és a lázadás hajnala, és a régi köztársaság között. Akár Filmnek is elmehetne.

2006 februárjában, mikor a Force Unleashes sztorija kőbelett vésetve, a játékkészítés már nagyban folyt. Bár a konzol main stream-ek, még a PS2 Xbox, meg GameCube volt, de a fejlesztők már láttál a jövőt, a brutális több magos erőműveket, így hát úgy fejlesztették, hogy a játék egyszerre több műveletet hajtson végre, komolyabb grafikával, és memóriával is megbirkózzon, mint például az X360 ami, 2005 végén debütált, és a PS3-ra ami, 2006 végén. Mellesleg lesz egy butított változat, ami DS-re, és Wii-re jön ki

A Force unleashed készítése, egy rakat dolgot jelentett. Ha kijön egy új konzol, a játékot képező kódok is megváltoznak, így tiszta lappal, és hardwarel kellet indulni. Hirschmann olyan mintha a Filmiparban újra fel kellene találni a kamerát, a filmet, és a fényeket.

Hogy ezeket véghez vigyék, LucasArts átköltözött a Presidio házba, hogy eggyütt dolgozhassanak az ILM-el, mint erőforrást, és embert nem kímélve. Például az ILM átadta azt a technológiát, ami az arc mozgásait tükrözi le, ami sokkal élethűbbé teszi a karaktert.

Egy videojáték készítése, rengeteg időt, energiát, lés koordinációt igényel, a fejlesztők, művészek grafikusok, színészek programozók között, ezért részletekre tagolták a projectet, és darabokból rakták össze. Amúgy nagyjából 300-an dolgoznak a projecten. Mint a karácsonyfán az égők, ha egy kialszik, mind vele együtt, amíg ki nem javíttyák. Ezek a tényezők fontossá tették, hogy tudjanak dolgozni az Euphoriával, és a DIMM-el.

Minden program saját hibával jött ki. Pl amikor elöszőr készítették el a Rohamosztagost az Euphoriával, olyan jól fogták meg a dolgokat, hogy szó szerint, le kellet butítani őket. De persze gyakran ültek le a NaturalMotion, és a Pixelux technikusai, meg persze havoc-ék is, hogy napra kész infók, és súrlódás mentes környezet lehessen. Amikor megáldották Vader tanítványát az erővel, az olyan erősen és gyorsan toszigálta a dolgokat a DIMM által épített falon, hogy az Euphoria egyszerűen nem tudta lekezelni ezt, ért az úgy repült át a falon, mint valami kísértet. Játék közben, mind a 3 tecnológia. Ha a játékos fölkapott egy Euphoriával alkotott rohamostagost, aki fog egy Havoc által programozott fémdobozt, és átvágjuk egy DIMM-elt falon, nah ott lesznek egyre komplikáltabbak a dolgok.

 Egy másik dolog a játékkal kapcsolatba, hogy nem lehet túl realisztikus. Ha egy az egyben valós életre lenne alapozva, valakit meglökni az erővel, olyan lenne, mintha egy ágyúgolyóval valakit szétlőnénk, és ezt valószínűleg nem néznék jó szemmel, Mivel T azaz Teen jelzést kapott, azaz nem tartalmazhat brutalitást, vagy túl sok véres jelenete. Kicsit vicces szituáció, mert a valós élet fizikáit kell átrakni egy képzeletbelibe. Elég mókás. Amikor elösszőr került be az Euphora Rohamosztagos, és meglökték az erővel, szabályosan szétrobbant.

 A játék hamarosan eléri az Alfa fázist, és megkezdődnek a tesztelések, amiket civilek bevonásával kezdenek.

 Ward szerint, a vállalat az új technológiáknak köszönhetően, LucasArtsék több év után végre ismét valami maradandót alkothatnak, és e mellet, új lehetőségeket is, például az Inidana Jones játékkal. Mellesleg a GTA4-ben is használva lesz az Euphoria, de Lucasék már vagy 3 évet ugortál előre a játékfejlesztésben.

 Én személy szerint nagyon várom már, hogy játszhassak vele, talán több éve hogy tényleg valami komolyat alkotnak a tenger túloldalán. Mint StarWars fan, kötelességem lesz végigjátszani J



Fejlesztőcég: LucasArts
Megjelenés: 2008 nyár
Platform: Xbox360 PS3 Wii DS

 






Mike
 
 
 
17 komment star wars mike lucasarts the force unleashed Tovább
Star Wars The Force Unleashed Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
17 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • God of War | Teszt God of War | Teszt
  • Devil Daggers bemutató Devil Daggers bemutató
  • God of War: Story trailer magyar felirattal God of War: Story trailer magyar felirattal
  • 2017 instant klasszikusa: Cuphead 2017 instant klasszikusa: Cuphead
  • Így lettem Bloodborne Speedrunner Így lettem Bloodborne Speedrunner

A bejegyzés trackback címe:

https://gameover.blog.hu/api/trackback/id/tr47336575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szalu · http://gameover.blog.hu 2008.02.14. 01:36:42

Mike!!

Nagyon jó a cikk, de veszett hosszú! Minden esetre én már nagyon várom a játékot!!!
Válasz erre 

Atrum · http://gameover.blog.hu 2008.02.14. 14:15:10

Jaja :) Tudom :) De ez egy kulfoldi cikk alapjan keszult munka :D 4 ora :p
Válasz erre 

zsolt 2008.02.23. 21:53:51

nem fog kijöni ps2?ne már imádom a star wars ne hogy má az uj generácio vigyen mindent
Válasz erre 

norman93 2008.02.24. 14:00:47

.... a ps2 nem sokáig birja márt sajna az iramot.....
Válasz erre 

Zsolt 2008.02.26. 13:08:49

de akkor készitsenek egy ps2 változatot is:Dmert imádom a SW:D
Válasz erre 

NorbiGO 2008.02.26. 13:14:24

Mivel olyan eros gepeket igenyel, ami megbirkozik a Havoccal, az Euphoriaval, es a DIMM-el, sajnos elengethetetlen a next gen konzol ~ De Wii-re viszont lessz :) Amibol az kovetkezik, hogy nincs kizarva hogy esetleg megjelenik regebbi konzolokra.

Mike
Válasz erre 

Abydos · http://abysan.com/blog 2008.02.28. 15:29:21

hát hosszú cikk az biztos, elolvastam. Mellesleg a Battlefron egyben van. Kedvencem volt egy évig...
Válasz erre 

Zsolt 2008.02.28. 16:04:25

kösz az infot jó tudni de remélem hogy kijön mert nem akarok venni next gen gépet
Válasz erre 

ACE · http://forum.fixonline.hu 2008.02.29. 00:31:35

Fénykardozni wiivel :)))))))
Válasz erre 

still 2008.09.08. 13:13:23

hello Mike az uj SW ki jön pcre? valamikor?
Válasz erre 

Atrum · http://gameover.blog.hu 2008.09.08. 15:02:52

still: A Star Wars Force Unleashed sajnos nem jon ki Pc-re :( Legkozelebb talan a KOTOR3 MMORPG fog kijonni.
Válasz erre 

still 2008.09.09. 18:13:59

de miért nem hozzák ki pcre? ezt nem értem sztem többen pörgetnék ki mint bármien más platformon
Válasz erre 

Atrum · http://gameover.blog.hu 2008.09.09. 22:29:24

nem tudom. nagyon sajnos nem a Lucas Arts-nal dolgozom :( lehet ugy lessz mint a GTA4-nel.. elobb kihozzak konzolra, aztan Pc-re.
Válasz erre 

Atrum · http://gameover.blog.hu 2008.09.12. 11:11:55

De sajnos meg erositette a Lucas Arts, hogy NEM hozzak ki PC-re. nem is ertem miert.. Konzolon sokkal gazabb iranyitani :( De wii az mindent visz :)
Válasz erre 

John Davis · http://gameover.blog.hu/2008/02/12/star_wars_force_unleashed_the_game_has_changed 2008.09.13. 21:08:45

kár h nem jelenik meg rögtön pc-re...... már év eleje óta erre várok
Válasz erre 

Atrum · http://gameover.blog.hu 2008.09.14. 14:01:28

enis.. jvoheten majd igyekszem Szalueket nem oda engedni a konzol ele :)
Válasz erre 

Volosinovszkki Martin 2008.10.04. 19:43:20

nekem november11 meglesz ps2 re de jo lenne ha ki jonne pc re is akkor egesz nap vele jatszanek
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Utolsó kommentek

  • Hóhér az utolsó barátod: Doom3 után akkor sem lenne hozzá kedvem, ha rendelkeznék a szükséges hardverrel. Szóval nálam nem ... (2016.05.13. 16:14) DOOM: ilyen vas kell hozzá
  • herma: Ja, bocsi, akartam egy linket is adni, csak végül elfelejtettem, remélem, nem baj! Szóval: escape... (2016.05.13. 15:55) Samorost 3 bemutató
  • herma: Látom, többen is klikkeltek az utóbbi héten innen a nevem mellett lévő zenei blogomra (mi mindenre... (2016.05.13. 15:52) Samorost 3 bemutató
  • Burpi Turpi: Semmi újdonság nem lett leírva, sőt... (2016.05.11. 12:39) Battlefield 1: öt dolog amit érdemes tudni a játékról
  • herma: Helló! Nem tudom, hogy egyedül vagyok-e a benyomásommal: a második felét mintha kicsit összecsaptá... (2016.04.10. 01:47) Samorost 3 bemutató
  • Utolsó 20

Szerzők

  • NorbiGO (profil)

Top 5

  1. Ezzel játszol 2015-ben - 1. rész: Open World játéklista
  2. Far Cry Primal: vissza a kőkorba!
  3. SOMA Videóteszt
  4. Battlefield 1: öt dolog amit érdemes tudni a játékról
  5. Samorost 3 bemutató
süti beállítások módosítása
Dashboard