A 2002-ben csak Nintendo Gamecube-ra megjelent Eternal Darkness egészen kiemelkedett az Alone in the Dark utánérzések tömkelegéből: a horror-kaland egyrészt egy olyan epikus sztorit mesélt el, mely a teljes írott emberi történelmen átívelt, kezdve a római kortól napjainkig. Másrészt az ijesztgetésnek egy igen kifinomult formáját valósította meg; sosem tudhatjuk, hogy a képernyőn történő, frászthozó események ténylegesen megtörténnek, vagy csupán az eddig átélt kalandtól feszült aktuális főhős hallucinálja azokat. A program hiába is volt sikeresnek nevezhető, a fejlesztését végző Silicon Knights igencsak elindult a leejtőn (köszönhetően annak, hogy mind a nagy N-el, mind a Microsofttal, sőt az Unreal engine miatt az Epiccel is voltak peres ügyei), így nem csak kétséges, hanem szinte tény volt, hogy sosem lesz Eternal Darkness folytatás.
Nincs is örömtelibb tévedés :). Az eredeti játék mögött álló Denis Dyack új stúdiót alapított Precursor Games néven és neki is állt a szellemi örökös bitekbe farigcsálásába. A Shadow of Eternals-ben sem az original címet, sem szereplőket, sem egyes játékmeneti elemeket nem használhatnak fel a kóderek az elődből, mégis azt ígérik, hogy mind az eredeti kaland rajongói, mint az újoncok élvezni fogják a rá szánt időt. Az epizódikusnak tervezett horror-kaland mindegyik részében másik történelmi korba enged betekintést, és ha hallucinációk nem biztos, hogy lesznek, némi álmodozás igen: a főszereplő Paul Becker detektív egy brutális sorozatgyilkos után kutat, méghozzá azzal a különleges módszerrel, hogy régen élt emberekkel történt eseményeket képes megélni álom formájában.
Az első epizódban nem máshova, mint az 1600-as évek Magyarországára látogat el, és nem mással találkozik, mint Báthory Erzsébettel, kinek a vér(fürdő) iránti misztikus imádata szinte már Draculájéval vetekszik. Az CryEngine 3-ra épülő (reméljük, most megfizetik a license díjat…) alkotás elkészültéhez 1,5 millió dollárt szeretnének összeharácsolni a készítők, mely elsőre eléggé lehetetlennek tűnik, bár, ha azt nézzük, hogy alig fél nap alatt 90 ezret már össze is tudtak szedni, akkor mégis reménykedünk (a magyar kötődésű Ecco the Dolphin szellemi örökségének 1 hónap alatt nem sikerült még ennyit sem összegyűjteni). Ha összejön a kívánt összeg, akkor a Shadow of Eternals Pc-re és WiiU-ra fog megjelenni.